Namasteeeeee..... - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Jan - WaarBenJij.nu Namasteeeeee..... - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Jan - WaarBenJij.nu

Namasteeeeee.....

Door: Dajan

Blijf op de hoogte en volg Jan

31 Oktober 2012 | Nepal, Nāmche Bāzār

Namastee.....

We zijn toch nog even bereikbaar dus nog even snel een mailtje, we zitten nu in nache bazaar een bergdorpje op 3600 m.....
morgen gaan we voor 11 dagen trekken naar Mount Everest base camp en nog wat 5000 m bergen dus het wordt een grote gave uitdaging.....
na Kathmandu zijn we met een vliegtuigen naar Lukla gegaan, hier beginnen alle trekkingen...de landingsbaan is net lang genoeg om met een klein vliegtuigen te landen en de landingsbaan eindigt abrupt..in de berg...echt spannend dus...
Als haringen in een ton zaten we opgevouwen in het vliegtuigen met stewardess en die ging ook nog met snoepjes rond ha ha, is toch geweldig....
De vlucht was echt geweldig over alle bergtoppen die je bijna aan kon raken en de landing ging ook goed...dus nadat alle tassen uitgezocht waren en de dragers alle mandjes hadden omgedaan konden we beginnen aan de tocht der tochten......
De eerste dag was makkie, strakblauwe lucht, door dorpjes met spelende kinderen, koeien die alle vracht vervoeren en af en toe zoeft er weer een dragertje langs ons...soms wel met 100 kg op hun nek...de Arbo is hier nog niet langsgeweest.
Na 3 uur kwamen we bij onze eerste hut aan, het kacheltje Brande al lekker en al snel zaten we aan de warme chocomelk en popcorn heerlijk....
Onze kamer, lees houten plankjes met een dak erop, was iets minder aangenaam, brrrrr het was al echt koud maar gelukkig hoefde we nog niet naar bed...
Na een voedzame maaltijd en lekker rond het kacheltje te hebben gezeten hebben we een film gekeken van de klimmers van de Everest, alles is in het teken van deze berg, DE berg van de wereld , de moeder van god, zo noemen de Nepalezen m....
Onze gidsen, 3 in totaal zijn ook echt leuk en tot laat hebben we nog met hun rond t vuurtje gezeten....maar dan moet je echt naar bed......snel uitkleden en je slaapzak in, het was al -8 ahhhhhh, Mo en Henny...super jullie zakken, echt zo blij mee, we hebben het niet koud gehad...
De volgende dag weer een klimdagje, en uiteindelijk kwamen we na een uur of 7 lopen in het dorpje aan waar we nu zijn....
hier blijven we 2 dagen om te acclimatiseren en hier kunnen we voor het laatst douchen dus dat is nog wel effe lekker...
S avonds gaan we de pub in, geen bier, maar cola en met de gidsen een potje gepoold...
Vanavond onze tas pakken om morgen gaat onze grote trek beginnen, onwijze zin het is hier echt zoooooo moooooiiiiii en gaaffffffff en we hebben een hele leuke groep dus dat gaat helemaal lukken....
Dikke kus vanuit Nepal, we zwaaien wel effe vanaf de berg......
En natuurlijk ook een dikke kus voor Loena die weer fijn in Hotel Veersma verblijft
Tot over 11 dagen xxx Jan en Dajan

• 31 Oktober 2012 - 13:54

Tonnie:

Lieve Dajan en Jan,

Het begin is al geweldig en het klinkt veelbelovend! Heel veel plezier en genieten.
    Loena doet het geweldig. Ze eet,drinkt en geniet op gepaste wijze van Cato en Pebbles. Ze knort van genoegen!!!
    Het is nu mooi weer en we gaan weer even aan de wandel.
    tot de volgende mail, liefs en van loena een dikke knuffel

• 31 Oktober 2012 - 16:42

Anja:

Wauw klinkt weer allemaal helemaal SUPERgeweldig!!!! Zou zó met jullie mee willen!!:D Maar over 3 weekjes begint mijn andere avontuur in Argentinië. Wens jullie heeeeeeeel veel plezier toe, geniet ervan samen en weer veilig terug straks hè!!!

liefs,
    Anja

• 01 November 2012 - 08:10

Monique:

Jeeeeej cooolll!!!!! FIjn dat de slaapzak warm genoeg is, hoop dat t zo blijft, succes!!!!!1

• 01 November 2012 - 10:20

Caroline:

GAAF!!!! Ik krijg al helemaal kippenvel ..!! en dat is niet van de kou!!
    Succes daar,we denken aan jullie!
    X Caroline&Hennie

• 01 November 2012 - 11:53

Zus:

Succes! En uh.....ik zal terug zwaaien :)

• 02 November 2012 - 17:06

Hugo En Sonja:

geweldig om te horen dat jullie het zo geweldig hebben ga er van genieten en ik hoef niet te zeggen dat jullie lekker moeten uitrusten want het is klimmen en werken maar geniet er van veel liefs van ons
    Hugo Sonja

• 05 November 2012 - 00:50

Ad En Liek:

Heej andere vakantiegangers, leuk dat jullie toch nog even bereik hadden! Klinkt goed daar, helemaal in jullie sas natuurlijk! Bij ons is het ook top, we hebben een schilpad eieren zien legn en we hebben de babyschilpadjes uit het nest naar de oceaan zien lopen, zooo bijzonder!! Dus onze reis kan ook al niet meer stuk!! Grappig toch dat we zulke verschillende dingen doen, we hebben straks lekker veel bij te kletsen. Ben benieuwd hoor naar jullie avontuur!! Xx uit Costa rica

• 14 Februari 2013 - 13:26

Niels Van Loenhout:

Beste Jan en Dajan,

Aanstaande oktober ga ik met sawadee dezelfde reis maken als jullie. Naar het basiskamp van de mount everest. Ik heb er nu al onwijs veel zin in maar ik heb nog wat praktische vragen. Natuurlijk kan ik die aan sawadee stellen maar het lijkt me leuk om ook wat te horen van mensen die exact dezelfde reis op dezelfde tijd van het jaar gemaakt hebben. Daarom wil ik jullie vragen om even contact met mij op te nemen zodat ik dan een mailtje terug kan sturen met wat vragen.